2017. október 10., kedd

DECEMBERIG ÉRVÉNYES A FIZETÉSEK ÉS A NYUGDÍJAK CSÖKKENTÉSÉRŐL SZÓLÓ RENDELET?

        Véletlenül került ma a kezembe egy szép, hosszú nevű szöveg: A költségvetési szervekben kifizetett bérek, fizetések és egyéb, állandó jellegű juttatások elszámolási és kifizetési alapjának ÁTMENETI szabályozásáról szóló törvénytervezet. Pár lap mindössze. 13 szakasz.
        Ez az a tervezet, mellyel lecsökkentették a fizetéseket. Van egy hasonló, mely a nyugdíjak csökkentéséről szól. A megszorítás azokat a közszférában dolgozókat érintette, akiknek a bére meghaladta a 25 ezer dinárt.  A fizetésük 10 százalékkal lett alacsonyabb. A 25 ezer dináros határ a nyugdíjasokat is érintette, az ő járandóságukat is kevesebb lett.
        Elolvastam a törvénytervezetet. A nevében is szerepel, hogy ÁTMENETI rendelkezésről van szó. Az első szakasznál megörültem. Azt írja, hogy 2017 decemberéig tart. Nem hittem a szememnek! Milyen jó is lesz, visszaállítják januártól a fizetéseket, szegény nyugdíjasok is fellélegezhetnek egy kicsikét, megkapják a megérdemelt pénzüket. A parlament honlapján is megtaláltam a szöveget. Ott is írja a dátumot…
A következő linken olvasható: A PARLAMENT HONLAPJA
        

        Arra már rájöttem, hogy Szerbiában semmi nem az, mint aminek látszik, éreztem, hogy valami bibi van a dologban. Erről nem szólnak mostanában a hírek. Emlegetik a januári emeléseket, de azt sehol sem, hogy ez a törvény megszűnik.
        A szerb kormány 2014. október 22-én fogadta el a költségvetés módosítására vonatkozó javaslatot. A parlament két napra rá döntött. Megjelent a Hivatalos Közlönyben, és már 2014. október 28-án életbe is lépett. November elsejétől alkalmazták is. És itt a bibi. A törvényben már sehol sem szerepel 2017 decembere. Ezt kihagyták belőle. Valakinek/valakiknek nem tetszett. 


        Az átmeneti szó jelentése csak rövid ideig tartó állapot, helyzet, dolog, jelenség, esemény, ami egy idő után megszűnik, gyorsan elmúlik. 3 év múlt el. Ez már nem átmeneti, hanem tarthatatlan állapot…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...