2017. december 2., szombat

KEZDŐDIK A PETÁRDA-ŐRÜLET

        A kutyuskám féléves volt, amikor először szembesült a szilveszteri petárda-őrülettel. Gondos gazdiként felkészültem a reakciójára, mégis borzasztó volt figyelni. Egész nap durrogtattak az utcán, egyszerre több irányból érkezett a sivító hang. A kis ártatlanság pánikszerűen rohangált, hiába voltam mellette, nem érezte biztonságban magát. Megriadt, remegett, vonyított. Még a szeme is könnyes volt.  Mintha menedéket keresett volna, az ölembe bújt. Simogattam, kedvenc finomságával próbáltam elterelni a figyelmét.
        A történet minden évben megismétlődött. Sosem hagytuk magára, mindig volt mellette egy őt szerető, vigasztaló ember. Nem szerettem volna, ha a kutya rémálma a mi rémálmunk is lett volna. Hogy elszökjön, hogy világgá fusson, hogy kóboroljon, hogy ne velünk töltse a mindennapjait.



        A petárdázást nem szokta meg. Az a gyanúm, hogy sosem fogja. Vannak az antipetárdások, akik nyugalmat szeretnének, meg vannak a petárdások, akik meg szórakozni, lövöldözni. A kétfajta kívánságot nem lehet egyszerre teljesíteni. Ez a lemez két oldala. Nem csak a kutyatulajdonosokról van szó, nem csak őket zavarja. Felriad a kisgyermek is az álmából, vigasztalhatatlanul zokog egy ideig. A szülő meg ideges, szidja a petárdázó gyerekeket, felnőtteket.
        Szerbiában A közrendről és közbiztonságról szóló törvény módosítása alapján szigorúbb büntetések lesznek. 50 ezertől 100 ezer dinárig terjedő bírságot kell fizetniük azoknak, akik pirotechnikai eszközöket használnak. A kiskorú gyermek helyett a szülő felel. Neki kell fizetnie vagy közmunkában ledolgoznia a pénzösszeget.



        Dum-bum, Darázs, Robogó szőnyeg, Fütyülős, Kis Zöld, Viking, Zeusz, Dollár, Fekete özvegy. Nemcsak az interneten lehet megrendelni pillanatok alatt, hanem bármelyik piacon az asztal alól is be lehet szerezni, az üzletekben a pult alól húzzák elő az árusok. A „kínaiban” is van minden… Nem legális, de keresett cikk. A lányom mondta, hogy három osztálytársa is elkezdte már árulni.  18 éven aluliak nem is vásárolhatnának… A kereskedelemről meg szó sem lehetne…
        A petárda nem játék, a gyerekek azonban nem érzékelik a veszélyt. Nem értik meg, hogy nélküle is lehet szórakozni.
        Minden évben az illetékesek figyelmeztetnek arra, hogy milyen következményei lehetnek a petárdázásnak. A netet elárasztják a különböző videók, amikor valakinek a kezében felrobban.  Nem sok hatása van. A petárdázók petárdáznak. Még nem olvastam, hallottam sehol sem, hogy valakit is megbüntettek volna érte. A kutyák vonyítanak, a kisgyermekek felriadnak, a szülők szitkozódnak.
        Ki ellenőrzi majd a közrend betartását? Milyen büntetéssel sújtják azokat, akik árulják? Erről nem szól a törvény.


        Nem logikus a történet. Petárdázni nem szabad, venni pedig bárhol lehet, minden sarkon árulják… Lesz valami kivétel, amikor mégis megengedett a durrogtatás? Mint Magyarországon, hogy az újévi ünnepek alatt lehet? Ami Szerbiában kicsit elhúzódhat, mivel december 31-től január 13-g csak ünnepelünk… 

2 megjegyzés:

  1. Vannak az antipetárdások, akik nyugalmat szeretnének, meg vannak a petárdások, akik meg szórakozni, lövöldözni. A kétfajta kívánságot nem lehet egyszerre teljesíteni. ? Má hogy a francba ne lehetne? Kit érdekel ha felsír valaki gyereke mindenki elfelejti hogy az a büdös kölke egyszer fel fog nőni és venni fog petárdát? Mert Az élet így működik. Kutyák velünk harcoltak anno csatákban ahol pattogott a bomba és a gránát most meg beszarnának pár pukkanástól ne kérem ez finoman szólva is nevetséges! A kutya mindig az ember leghűségesebb társa volt hajdan a kutya elkísérte a gazdát a csatákba harcmezőkre most meg behugyozik a petárdától . Érdekes hogy a vadász kutyája hogy nem szarik be mikor a vadász úr durrant egyet a sörétéssel. Ez a sok túltenyésztés nem egészséges !

    VálaszTörlés
  2. Viszont ha már a másik dologról beszélünk : A petárda valóban nem játék. De én sem fogok nélküle szórakozni ha én akarok akkor fogok is petárdázni ,Abban egyet értek hogy ne adják gyerekeknek el és jól büntessék őket. Petárda csak 18 éven felül. Én már több ezret elhasználtam sose volt gond ha betartod az előírásokat persze ha van egy fogyatékos hülye gyerek aki be akarja tenni egy műanyag flakonba mikor már ég az meg is érdemli hogy lerobbanjon a keze ez a természetes kiválasztódás! Tavaly is egy anyuka elkezdett hisztizni hogy 8 éves hülye gyereke kezében felrobbant a fekete özvegy hogy van az hogy az sose robbant fel nálam? Tán mert nem próbáltam feldobni a levegőbe nem tartottam gyújtás után a kezembe nem próbáltam flakonokba belenyomni milyen érdekes nem? Egyáltalán ne hogy már azért keljen betiltani mert a hülye gyerek lerobbantotta a kezét 8 éves volt hogy került hozzá? Illegálisan jutott hozzá nem a cég a hibás hanem aki eladta. Nem a céget kell utána baszogatni hanem azt aki odaadta neki! Felőlem aztán mutathatnak ezer féle képet sérülésekről az miért tartson engem vissza? Hát hülyék voltak így jártak tudni kell használni nem gyújtunk semmit kézből nálam sosem okoz problémát ,pláne egy kanócos termék használatánál ki van zárva hogy hamarabb működjön el. Aki hülye és nem tud petárdázni az ne nyúljon hozzá ha meg még is magának kár okoz így járt!

    Senkit nem akartam megsérteni csak a saját véleményemet mondtam el.Félig meddig egyet értek hogy gyerekek ne jussanak hozzá de azt hogy ne legyen petárdázás azt nem támogatom én szeretem a használatát. És sohasem veszélyeztettem senkit sem! Egyetértek büntessék a barmokat és ne a normális használok szívjanak!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...