2017. szeptember 21., csütörtök

HOGYAN KERESETT A RAVASZ RÓKA 2,8 MILLIÓ FORINTOT?

        2017. augusztus 28-án újra útjára indult az Áll az alku televíziós vetélkedő. Bevallom, valamikor tíz éve láttam belőle egy adást, elég is volt. Meg ma, teljesen véletlenül. Rosszul nyomtam meg a távirányító gombját. A játékhoz csak szerencse kell, tudás nem igazán. Táskákat kell nyitogatni, ennyi. Jobban szeretem a műveltségi vetélkedőket. Egy fiatalember játszott éppen, és olyan jókat mondott, hogy leragadtam. Valamiket számolt, statisztikai adatokat írt, logikai összefüggéseket keresett, hogy melyik táskában lehet az 50 millió forint. Róka néven szólította a műsorvezető, Gundel Takács Gábor. Gondoltam, biztosan a ravaszsága miatt nevezték el a többiek Rókának, biztosan valamilyen furfangos számítások alapján szeretné megnyerni a főnyereményt.
        Miután Google a barátom, és mivel véletlenek nincsenek, pillanatok alatt kiderítettem nagy nyomozói szaktudásomnak köszönhetően, hogy egy délvidéki fiatalember előtt van a 14-es táska. Immáron nyolcadszor. A becsületes neve egyébként: Róka Gáspár. Matematikus. A ma esti volt a 19. adás, melyben szerepelt, „régi motorosnak” számított már a játékban. Ő a csapat statisztikusa, mindig, mindent szigorúan megtervez. Szereti a teniszt. A zentai Bolyai Tehetséggondozó Gimnáziumból ballagott el. A biztosítási szakmában dolgozik. Soha nem járt még a Balatonon. Gyorsan pörög az agya, gyorsan pörög a nyelve is. Az adás előtt gyakorolta, hogy szépen, érthetően ki tudja mondani, hogy nem áll az alku. Azt is, hogy áll az alku.
        21 táska, 21 esély. Róka nem vitte el az 50 milliót, pedig a pénzt rejtő táska még játékban maradt. Benn volt még a robogó, a labdakilövő és a 3 millió forintot érő táska. Nem kockáztatott. Nem hívta ki maga ellen a sorsot. Alkut kötött az Igazgatóval, 2,8 millió forinttal távozhatott a stúdióból.

        Visszanéztem gyorsított tempóban a legelső adást. Rókánál akkor is a 14-es táska volt. 3 millió forintot rejtett. Mint ahogyan ma is. Valószínűségszámítás… 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...