2017. november 25., szombat

VÁRAKOZÁS

        Bezzeg az én időmben… Hogy utáltam ezt a mondatot gyerekkoromban… Meg is fogadtam, hogy én nem mondom majd sosem. Nem is mondom, csak gondolom. Mert bezzeg az én időmben középiskolásként legkésőbb este 10-re otthon kellett lennem. 18 éves koromban 11-ig volt a kimenőm. Ez nem csak rám vonatkozott, hanem mintha összebeszéltek volna a szülők, minden barátomat, barátnőmet eddig engedtek el. Ez volt a normális, az elfogadott. Hatkor indultunk, sétáltunk, diszkóztunk. Fiúztunk is. A cigit is kipróbáltuk. Az alkoholt is. Értünk is izgultak. A bezzeg a szüleim idejében történtekről nem is beszélek…
        Értem én, hogy változott a világ, meg most más időket élünk, de akkor is. Nem tartom magam konzervatívnak, úgy érzem, haladok a korral, de vannak dolgok, amiket nem vesz be a begyem. Ilyen a hajnalig tartó szórakozás is. A szerintem nem normális lett a normális.


        Én egy olyan anyuka vagyok, akivel meg lehet beszélni dolgokat, gondolom én. Magas toleranciaszinttel rendelkezem. Szeretem az őszinteséget. Nálunk lehet bulizni, összejönni, innen indulni az éjszakai életbe. Szeretem a gyerekeket, a gyerekeim baráti társaságát. Az éjszakai élet este 11-kor kezdődik. Addig nem is érdemes sehová sem menni, mondják az ifjak. Mert nincs egy lélek sem. Sem a kávézókban, sem a diszkóban, a szórakozóhelyeken. A buli hajnali háromig, négyig tart. Meg még vidékről haza is kell érni. Taxival. Mi ebben a logika? Amit este 11-től hajnal 4-ig meg lehet tenni, azt este 6-tól 11-ig is. Szerintem. De nem engem kérdeznek. Másnap meg persze, hogy fáradt mindenki, álmos, nyűgös. És még tanulni sem ártana. 
     Más szülők szerint ez normális? Persze, nem mondhatom a gyerkőcöknek, hogy ne menjenek, amikor mindenki ilyenkor megy. Nem lehetne valamilyen törvényt módosítani? Tudom, hogy hivatalosan kettőkor zárni kellene a szórakozóhelyeknek, de ezt Szerbiában senki sem tartja be... És akkor van a legjobb buli...
        És én egy olyan anyuka vagyok, aki megvárja, míg minden csemetéje épségben hazaérkezik. Már egészen jó rendszert fejlesztettem ki péntek, szombat éjszakára. Délután készítek valami finomságot a társaságnak. Kis pogácsát, pizzát, sós rudacskákat, melegszendvicset, valamilyen falatocskákat. Mert evés nélkül nem indulunk el szórakozni! A hajnal 4-ig tartó időszakot meg valamivel ki kell töltenem. Indítom a mosogatógépet, a szárítógépet. A vasalni való is csak azt várja, hogy a gyerekek elmenjenek. Olvasni nem kezdek el, mert akkor beszunyálok. Vasalok, rendet rakok a szekrényekben, takarítok. Meg főzök. Előkészítem a heti kaját. Paprikást, rizseshúst. Szármát is csavarok. Közben lopva a telefonom figyelem. Mindig kéznél van. Ahogy az autóban is van benzin.
        Annyi veszély leselkedik a mai gyerekekre… Beletehetnek valamit az italukba. Diszkóbalesetek. Kábítószer. Nem is gondolok bele, mert nem lesz jó a lelkemnek.

        Akkor nyugszom meg, amikor hallom, hogy megáll a taxi a ház előtt. Amikor a kulcs belekerül a zárba. Amikor épségben belépnek az ajtón. És mosolyogva rám néznek, jaj anya, mikor szoksz már le róla, hogy várj bennünket… Sosem, mondom én. Majd tele élménnyel, fáradtan ágyba bújnak. Én is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...