2018. január 21., vasárnap

A HŰTLEN SZERETŐ

        Olvasgattam a neten. A böngészők követik, hogy milyen tartalmakkal foglalkozom, mi érdekel, és olyan reklámok „ugranak ki”.     Szeretek kertészkedni is, figyelemmel kísérem a különböző magazinok ajánlatait. Ötleteket keresek, különböző érdekes növényeket, leárazásokat. Az Oázis kertészet Magyarországon az egyik legkedveltebb. Megjelent a téli ajánlatuk is. A második oldalon rögtön leragadtam. Egy reklámnál. A hűtlen szeretőnél. Közeleg a Valentin-nap, és ebből az alkalomból egy akcióra hívják fel a figyelmet. „Vásárolj kettő, akár teljesen különböző virágot Valentin napra, hogy a másodikat féláron kapd!”


        Az zavar legkevésbé a történetben, hogy helyesírási hibák vannak a szövegben. A Valentin-napot kötőjellel kell írni, mivel tulajdonnévből és közszóból álló összetétel. A fél áron meg külön van.
        Többször is megnéztem a képet, hogy biztos jól értelmezem-e, ami rajta látható. Egy fiatal férfi és két nő szerepel rajta. A férfi előtt a barátnő, feleség, mögötte meg a vidám szerető. Vagy fordítva. Vagy két szerető. És mindketten ugyanolyan ajándékot kapnak a szerelmesek napján.
        Az Oázis kertészet gondol a szeretővel rendelkező férfiakra. Hogy ne sokat tétovázzanak, mit is adjanak kedveseiknek. Még kedvezményt is kapnak… Mintha jutalmaznák a megcsalást… Lehet, hogy ez a normális, ilyenek a mai erkölcsök, és csak én vagyok régimódi?


        Nehéz a dolga a reklámíróknak, hogy olyan reklámot készítsenek, hogy ne legyen rasszista, ne legyen vulgáris, sértő, szexista, erőszakot bemutató, irritáló. Ez elérte a célját. Majd beszélni fognak róla, és később bocsánatot kérnek. Ennyi. A legnagyobb reklám, ha a reklámon csámcsognak az emberek, bármilyen minőségben is.
        Szerintem, kicsit nagyon bunkóra sikeredett ez a felhívás. Nem vagyok prűd, de akkor is… És a címe sem semmi:  A hűtlen szerető. Vagyis a szerető csalja a szeretőjét. Hogyisvanez? Nem gond, hogy csalod a szeretőd, vegyél fél áron még egy virágot a másik szeretődnek is…
        Nem fejtem ki, hogy mi a véleményem a Valentin-napról. Hogy rám ne csak a szerelmesek napján figyeljen a párom. És az is jó kérdés, hogy mit tennék, ha beállítana egy virággal az Oázis kertészettől…
        A nagymamám mondogatta még annak idején, hogy nem tudom, kislányom, hová jut ez a világ… Ide jutott mama erkölcsileg… Nem örülnél neki, ha látnád…

1 megjegyzés:

  1. akkor már inkább kapjak szuper fehérneműket! ezek idén is jó ajándékok lehetnek: https://bonatti-fehernemu.hu/noi-fehernemuk/ én már jeleztem, hogy ilyet szeretnék ráadásul most akció van
    Vani

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...