Zorana Mihajlović építésügyi, közlekedési és
infrastruktúra-fejlesztési miniszter 2017 augusztusában jelentette be, indítványozni
fogja, hogy 130-ra emeljék a maximális sebességet a szerbiai autópályának
nevezett valami egyes helyein, mert erre minden feltétel adott. És a miniszter
asszony elképzelését a kormány ma el is fogadta. Nem csak egyes helyekre, hanem
az egész pályára. A 10 km/h-val történő emelést azzal indokolta, hogy az utóbbi
években minden tudásukat bevetették az útépítők, hogy ugyanolyan minőségű utakat
építsenek, mint amilyenek Európában is vannak. Khm, khm, azért attól a
minőségtől még messze vagyunk… Olyan modern autópályáink vannak, hogy ilyenek
sehol sincsenek. A toldozások, foltozások, a lyukak, rések számában biztosan
megelőzünk mindenkit Európában…
Gondolom, pillanatok alatt majd átalakítják a
rendszert, amely azt méri, hogy az egyik fizetőkaputól a másik fizetőkapuig mennyi
idő alatt tette meg az autó a távolságot, és ami alapján a számítógép
kiszámítja, hogy mennyi az autó átlagsebessége. Most már csak 130 km/h felül büntetnek
a rendőrök.
Amilyen autóállományt vezetünk, 130-nál már szét
is esnek… Már 100-nál is… Kedves Zorana asszony, nem csak emelés kell, hanem
járható autópálya! Meg jobb fizetés. Meg jobb autó.
Veszélyes az A1. Mintha elátkozták
volna a Topolya – Bácsfeketehegy szakaszt. Akár a veszélyt jelző vagy a fekete
pont táblát is kitehetnék. Ez az elővigyázatosságot fokozná. Romániában például
2014-ben vezették be ezt az új táblát, melyet olyan útszakaszokra helyeznek ki,
ahol egy kilométeren, öt év leforgása alatt 10-nél több súlyos közúti baleset
történt, és amelynek 10-nél több súlyos sérültje volt. Hiába beszélünk egyenes
részről a Topolya – Bácsfeketehegy szakaszon, rengeteg baleset történik.
Tömegszerencsétlenségek, kigyulladt autók, felfordult autóbuszok, súlyos
sérülések, halálos áldozatok. Pedig őket is hazavárták…
Évről évre ugyanaz a gond. Hazafelé
tartanak a vendégmunkások, a mieink és a törökök is. Nyaralnak az emberek. A
szerb-magyar határt hétvégenként, nyáron meg sem lehet közelíteni, a fizetőkapuknál
kígyózó sorok várakoznak órák hosszat. Az utasok többször is felvetették, hogy
valamilyen megoldást kellene találni erre a problémára, de az illetékesek
hallgatnak. A várakozási idő nem csökken a határon, a szerbiai pályadíj
fizetési rendszert sem egyszerűsítik, sőt újabb kapuk épülnek.
Itt épül egy szakasz, ott épül egy
szakasz. Hivatalosan átadják a politikusok, tapsolnak a kivezényeltek.
Elmondják, hogy a mi autóutunk a legmodernebb, a legszebb, a legkorszerűbb
egész Európában… Ez jutott nekünk. Néhol lyukas, néhol a vesekövet is
elmozdítja a helyéről. Egyes helyeken lezárják, építenek, foltozzák. Az jutott
eszembe, most ahogy utaztam rajta, hogy mintha a szürke 50 árnyalatát
aszfaltozták volna bele az útépítők… A GPS sem tudja követni, hol, mi történik.
Folyamatosan építkeznek, de sosincs vége. El sem tudom képzelni, hogy mikor
lesz kész, mikor lesz olyan, hogy Horgostól a macedón határig befejezzék...
Vigyázzunk magunkra és másokra is!
Nemcsak az autóúton, az autópályán, a közúton, hanem úgy általában...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése