Nagyon elemükben vannak a törvényhozóink.
Dolgoznak ezerrel. Újabbnál újabb törvényeket hoznak, lassan már napi szinten. Fizetéseink
nem emelkednek, kiadásaink fokozatosan nőnek. Megreformálják a közlekedésbiztonságról
szóló törvényt is. A módosítás foglalkozik az autó műszaki vizsgájával. A „tehnički”-vel. Vannak újdonságok is.
A kipufogórendszer lehet rozsdás, kicsit
korrodált, de csak egy rés lehet rajta, és az is csak a végén, ott, ahol a
kipufogógáz távozik. Lyukas kipufogóval nem vezethetünk, és katalizátor nélkül
sem. Ez segíti a kipufogógázok tisztítását.
Az első szélvédőn nem lehet repedés, még
egy egészen picike sem. A gumik nem lehetnek kopottak. A bordáknak megfelelő
mélységűnek kell lenniük. Nem lehetnek repedezettek. Természetesen, minden
keréken azonos méretű gumi van. Minden egyes kiegészítőnek az autóban kell
lennie hiánytalanul: egészségügyi csomag, háromszög, vontatókötél, izzókészlet.
Ellenőrzik a fékeket, a lengéscsillapítót, a futóművet, a lámpákat, a
biztonsági öveket. Elöl, hátul minden övnek kapcsolhatónak kell lennie. Az
ülések nem mozoghatnak, a gépkocsin nem lehet lyuk, szerencsétlenségből
származó horpadás. Működnie kell minden lámpának (nem lehet repedt), az
ablakmosónak ablaktörlőstől, szólnia kell a dudának…
Még egy újdonság: a műszaki vizsgáról videofelvétel
is készülni fog. Bizonyítási eszköz a modern technika vívmánya. Meglesik majd,
hogy minden szabályszerűen történt-e, valójában volt-e a gépjármű műszaki
vizsgán.
Mindez a biztonság érdekben történik. A
statisztikai adatok szerint Szerbiában évente 1000 szerencsétlenségben 70 ember
veszíti életét az autó nem megfelelő műszaki állapota miatt. Ez van. Régi,
öreg, húszéves gépkocsikat vezetünk, nincs pénzünk újra. Ennek meg minden baja
van. Nyaralni úgysem járunk vele… Európában az élen járunk, mi vezetjük a legöregebb autókat...
A törvény január elsején lép életbe. A
műszaki vizsga áráról még nem szólnak a hírek…
semmi ujj nincs ebben,esetleg ha lessz kamera,a bajok SOKKAAL nagyobbak.A behozatali autokban NINCS katalizátor,kivettték,eladták 100-200 eu ért.Nincs öv nagyon sok autoban a hátsóülésen,söt a szerb törvény szerint az számit ülésnek aminek van öve és fejtámlája,akkor,hol lessznek a Golfok,Zastavák,Reno 4-esek,Trabantok stb.
VálaszTörlés