2017. december 30., szombat

HOGY IS SZÁMOLJÁK A NYUGDÍJAKAT?

        Nos, kedves nyugdíjasok, ennyivel lesz több a nyugdíjuk január elsejétől, a nagyfőnök elmagyarázta… Én többször is meghallgattam, jó matekosnak tartom magam, de nem tudtam dűlőre jutni vele… Nem hiányoztam az órákról, nem volt beteg a nagymamám, figyeltem a százalékoknál, az összeadásnál, a kivonásnál… Annyit tudok, hogy nagyon megkeserítik az életünket a hatalmon lévő haladók és kedves partnereik. 
        „Úgy számolják, hogy 25 ezerig semmit sem számolnak. Ez vegyük alapnak. 40 ezerig 22 százalékig mentek, vagyis 40 ezerre annyi, amennyivel kevesebb lett, vagyis 15 ezerre 22 százalék, vagyis 3100. Akinek 40 ezer volt, először 36.900,00 dinárt kapott. Tovább 25%-ot számoltak. A 3300-ra még az 50 ezerből elvettek 2500-at, ez 6200 volt. No, ők most az 50 ezerre kapják az 5 százalékot, a 2500 dinárt.”

        Világos? Nekem több gondom is van ezzel a számítással. Hiába deriválom, integrálom, sehogy nem lesz nálam a 3300+2500-ból 6100. Úgy beszél a nagyfőnök, mintha értelmeseket mondana, simán számolna fejben, pedig nem... A 15 ezernek a 22 százaléka különben 3300, nem 3100... A másik, hogy tudom, örülnek a nyugdíjasok ennek a kicsikének is, de még mindig kevesebb lesz a nyugdíjuk, mint négy évvel ezelőtt. A harmadik gondom, hogy hányan kapnak 50 ezer dináron felül? Hogy mit kívánok az államelnökünknek a 2018-as évre, az meg nem szalonképes…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...