2016. október 28., péntek

EGY PLUSZ KÉT GYERTYA

        Szerelmes voltam. Viszontszerettek. Boldogok voltunk. Utazgattunk, moziba jártunk, csak úgy feküdtünk, beszélgettünk. Jó volt hazajönni a munkából, mert tudtam, ő is alig várja, hogy együtt legyünk. Szerettem itthon lenni. Örömmel főztem, mostam, takarítottam. Semmi nem esett nehezemre. Állandóan mosolyogtam, az ismerőseim szerint kivirultam.
        Éreztem, hogy ő az, akivel le szeretném élni az életem. A barátom volt, a szerelmem, a szeretőm. Nőnek éreztem magam mellette. Dicsérte a főztöm, a fenekem, imádta a szemem. Képes volt órákon keresztül csatangolni velem a városba, hogy a zöld táskámhoz megfelelő zöld csizmát vegyek. Szó nélkül. Elkényeztetett. A tenyerén hordott. Biztonságot adott. Meghallgatott. Számíthattam rá. Pont olyan volt az egész helyzet, mint a legrózsaszínűbb romantikus filmekben.
        Az első pillanattól kezdve gyereket szeretett volna tőlem. Fél évvel megismerkedésünk előtt ért véget egy majdnem tízéves kapcsolata. Pont azért, mert nem tudta elképzelni, hogy az a barátnője legyen gyermekei anyja. Velem másként érzett. Mindig azt mesélte, hogy szeretne egy szőke göndör hajú kislányt. Kezdetnek.
        Múltak a napok, hetek, hónapok. Semmi. Továbbra is 28 naponként vérezni kezdtem.
        Januárban baráti társasággal síelni készültünk. Éreztem, hogy én már duóban utazom, viszek valakit magammal. Indulás előtt vettem egy tesztet. Sírva fakadtam, amikor megláttam a két csíkot. Nagyon akartam ezt a gyereket. Ő még jobban elkényeztetett. Leste minden gondolatom. Az esküvőt tervezgette. A gyerekszobát. Van egy képünk a hegycsúcson. Átölel. Boldogan bújok hozzá. A fellegekben voltunk.
        Vérzés. Görcsös fájdalom. Spontán vetélés. A kutatások szerint a kezdődő terhességek egynegyede végződik vetéléssel. Egyáltalán nem vigasztalt a nőgyógyászom statisztikája. Nem akartam az egynegyedben lenni. Gyászoltam a meg nem született gyermekünk. Végig mellettem volt, moziba, színházba vitt, programokat szervezett, utazgattunk. A kapcsolatunk mindig is az őszinteségen alapult. Tisztában voltunk mindennel.  Nekem már van egy gyerekem, akivel imádják egymást. Neki nincs. Negyvenéves vagyok.
        Októberben éreztem, hogy újra állapotos maradtam. Nem mertem örülni a két csíknak. És hogy meglepődtem a nőgyógyásznál a két pötty láttán! Ikreket hordtam a szívem alatt. Sok minden eszembe jutott hirtelen. Két év szülési szabadság, milyen jó, hogy számíthatok még anyukám segítségére, csatlakozhatunk a nagycsaládosokhoz, mennyire veszélyes ez, minden rendben lesz-e, hány ikerpárt ismerek, a családfámban apukám részéről voltak ikrek…
        Nem tudom, ki örült jobban a hír hallatán, a gyerekem vagy a szerelmem. Elmúlt az október és a november. Minden rendben volt. Jól éreztem magam, nem volt hányingerem, dolgoztam. Senkinek nem említettem, hogy nő a pocakom. A decemberi vizsgálaton megtudtam, hogy az egyik magzat nem fejlődik. A nyugdíj előtt álló doki bácsi nem sok jóval bíztatott. Nem is lehet leírni azt az érzést, amikor tudtam, hogy egy elhalt és egy élő magzat van a hasamban. A másik kis picurom januárig küzdött, azután ő is feladta. Már nem hallhattam a szívhangját. Meg tudtam volna ölni azokat az anyákat, akik nem törődnek a gyerekükkel.  
        A kórház maga volt a rémálom. Nem a lerobbant kórtermek látványa volt a gond. Nem a bánásmód. Nem a fizikai fájdalom. A lelki dolgok viseltek meg. Az orvosok azon tanácskoztak, hogy szülnöm kell, vagy elaltassanak, műtsenek. Feküdtem a nőgyógyászati ágyon, kezem a hasamon, közben hangtalanul sírtam. Utoljára megsimogattam őket. Mintha egy kivégzésen lettem volna. Nem volt választási lehetőségem. Szerelmemnek megengedték, hogy velem legyen a műtőben. Fogta a kezem. Elalvás előtt az ő szemét láttam. Ébredéskor is. A műtét közben újraélesztettek. Mesélték, hogy nem voltam egyszerű eset. Az altatóorvos jóindulatúan mondta, hogy ne sírjak, majd lesz másik gyerek. Tudtam, hogy nem lesz. A jövőképem omlott össze. Meg én is.
        Összetörtem. El kellett Őt is engednem. Őt, akivel életemben a legboldogabb voltam. Akivel csodálatos éveket töltöttem együtt. Nem lehettem önző. Legyen neki is gyereke. Megérdemli. Jó apa lesz.
        1000 kilométerre élünk egymástól. Amikor találkozunk, látjuk egymás szemében a bánatot. A „nevelt gyermekével” továbbra is tartja a kapcsolatot, imádják egymást. Tudom, hogy engem is szeret. Azóta sincs komoly kapcsolata.
        Nehéz, nagyon nehéz. Hiányzik.  A bújása. Az ölelése. Mindene. A konyhában üres a széke. Az ágyon a helye.
      
     A nappaliban az asztalomon három gyertya ég. A három kisemberért. A három angyalkáért. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...