2017. február 14., kedd

MÜNCHAUSEN ELNÖK ÚJABB KALANDJA

         A nagy mesehős, Münchausen báró olyan élethűen tudott bármiről mesét szőni, hazudni, hogy mindenkit megtévesztett maga körül. Nekem úgy tűnik, minden egyes nap ilyen meséket hallgatunk. Évek óta. Már túléltük az 1001 éjszakát is. Meddig bírjuk még?
         Én szeretem a meséket. Olvasni is, hallgatni is.
         Kedvenc barátnőm telefonált, hogy újabb mese van kialakulóban. Meg kell néznem az RTS egyes csatornáján az „igazmondó juhász” legújabb eszmefuttatását. Tudja, hogy két hónapja nem nézek tévét, nem facebookozom, pihentetem az agyam a napi baromságoktól. Mégis erősködött. Mondta, hogy érdekelni fog, hogy vicces lesz. Tévedett. Egyáltalán nem volt vicces a mese. Nem lesz nyugodt álmom utána.
         A nagyfőnök mesélt. A Münchausen báró. A hazugok hazugja. A lódítás világbajnoka. A koránkelő. Az állandóan dolgozó. A Szerbia érdekeit szem előtt tartó. A lakosokért mindent megtevő. A szerinte legjobb. A fellendítőnk. A jelenlegi kormányfőnk. Maga Aleksandar Vučić.
         A változatosság kedvéért most éppen Szerbia elnöke szeretne lenni. Föláldozza magát. Csak így tudja megmenteni országunkat a múlt sötét árnyaitól, a külföldi rosszakaróktól, csak vele haladhatunk a szebb jövő felé. Ez nem vicc. Ezt kijelentette. Én meg majdnem elhánytam magam. A vérnyomásomnak sem tett jót.
         Nem voltam rest, kikerestem a neten (Google a barátom!), hogy hányszor is mondta el, hogy eszébe sem jut jelöltetnie magát. Akkor még láttam némi reményt, hogy esetleg valami jobbra számíthatunk Szerbiában, hiszen ilyen szarul még sosem éltem. Meg a körülöttem élők sem. Ennyire hülyének még sosem néztek, mint Vučić uralma alatt. Szemrebbenés nélkül beszél a milliárdokról, hazudik, mint a kutya (elnézést kérek az ebektől!), az emberek meg éheznek. Túlélnek.
         A Google szerint először 2016 márciusában a Happy TV kérdésére mondta, hogy még véletlenül sem lesz államfő. A lakosok őt választották kormányfőnek, megbíznak benne, nem szeretné cserbenhagyni választóit. Álláspontját megismételte 2016 júliusában is a Tanjug újságírójának: „Ezredszer is elmondom, semmi szín alatt nem jelöltetem magam, nem leszek államelnök.” Augusztusban a Parlament ülésén Šešeljnek is elmagyarázta ugyanezt. Az októberi kijelentése a kedvencem: „Arról beszélnek, hogy a bolond Vučić szeretné megnyerni az elnökválasztást, én meg nem is indulok.” Novemberben arról nyilatkozott, hogy semmiféle választással nem foglalkozik. Az elemzők szerint igenis foglalkozik vele. Erre ő az mondta: „Lehet, hogy az elemzők tudnak valamit, amit én nem.”
         Most akkor hogy is van ez? Mikor mond igazat? Nekem úgy tűnik, hogy egyet beszél, mást cselekszik, harmadikat gondol. Az elemzők jobban tudják, hogy mi lesz, mint ő. Mert ők értelmesek.
         És majd jön az április. És majd megint szavazunk. Nem tudom, mennyi cukrot, lisztet, olajat osztogatnak szét, hogy megnyerje... Hány új kitalált munkahelyet nyitnak... Kinek, mit ígérnek… Az biztos: nekem hozhatnak kis tükröt, noteszkát, örökírót, gyújtót… Ők is, meg a koalíciós partnereik is. Ilyen marhaságokkal nem vásárolhatnak meg. Meg mással sem. Nem akarok egy skizofrén szilikonszájú őrült uralma alatt megrothadni. Gondolok a gyerekeimre. A jövőjükre. Remélem, mások is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...