Akinek
gyereke van, az tudja, hogy van több dackorszak, meg van több miért korszak. A
dackorszakban hisztizik, földre veti magát, "csakazértsem" hallgat ránk. Tiltakozik,
üvölt a legváratlanabb pillanatokban, nehéz vele a dolgunk. A miért korszakban
meg miértezik állandóan.
A
nagyobbik lányomnak egy mesét sem tudtam végigolvasni, mert állandóan
belekotyogott. Állandóan kérdezett. Hatalmas önfegyelemre, türelemre volt
szükségem, hogy válaszolgassak, de tudtam, hogy így fejlődik a szókincse, szóbeli
kifejezőkészsége, tágul a látóköre, értelmi fejlődése szempontjából is nagyon
fontos. Ez a normális, hogy a gyerekek rácsodálkoznak a világra, kíváncsiak, minden
érdekli őket. Természetesen, nem tudományos válaszokat adtam, hanem mindig az
életkorának megfelelőt. Valójában már nem is emlékeztem, hogy miről is szól a
mese, mert az esti lefekvés előtti rituálé beszélgetésbe ment át. Nem érdekelt
a mosatlan, a vasalnivaló, csak a miértekre válaszolgattam. Ismerkedtünk a
világgal, ami olyan érdekes volt. Valahol itt kezdődött a kettőnk közötti
bizalom, az őszinteség, ami szerencsére ma is megmaradt. Őszintén bevallottam,
ha nem tudtam, hogy a katicabogár hány évig él, meg azt is, hogy fogalmam
sincs, hány fűszál van a házunk előtt. Amikor kisebbik lányomnál kezdődött a
miért korszak, a nagyobbiknál folytatódott. Visszagondolva, olyan szép volt ez
az időszak, rengeteget cseverésztünk, kellemesen töltöttük el az időt. Ma is
úgy osztom be a napom, munkám, ha hazajönnek az egyetemről, legyen időm rájuk
figyelni, hallgatni őket, csak velük foglalkozni. Semmi más nem fontos.
Valószínű,
hogy a Fluimucil reklám készítői is erre alapozták a kisfilmjüket. Az idegesítő
miértekre. Elérték a céljukat, hiszen mindenki „De miért?-ezik”. Vírusként
terjed a neten különböző variációkban. Győzikétől Chuck Norrisig. Szándékosan
nem teszek fel egyet sem, mert nem tetszenek, nem találom viccesnek. Kicsit
féltem a reklámban szereplő kisfiút, hogy hány évig kíséri/kísérti ez a kérdés.
Pedig csak háromszor tette fel fél perc alatt. Remélem, nem bántják majd, nem
piszkálják az ovistársai, mert tudjuk, hogy a gyerekek néha nagyon kegyetlenek
tudnak lenni, és szülei okosan segítik át ezen az időszakon. Szerencse, hogy
még nem tud olvasni, és nem láthatja azt a rengeteg baromságot, ami elöntötte a
világhálót. Hogy nem látja azt az agressziót, dühöt, erőszakot. Megdöbbentem.
Egy
reklám célja mindig a figyelemfelkeltés. Tapasztalataim szerint a gyerekek
kisebb korban miérteznek, de anyukája és nagymamája türelmén nem csodálkozom.
Azok bántják őket, akik beküldik a gyereküket a szobájukba, hogy hallgasson
már, ne ugasson folyamatosan, ők meg facebookoznak tovább. Megoldották a kérdést.
A gyerek meg folyamatosan leszokik a kérdezésről. Már nem a családtagokat fogja
kérdezni…
Az
internetes támadás célpontja mégis a kisfiú. Gúnyolják. Gyűlölik. A kommentelők
nyomdafestéket nem tűrő bejegyzéseket írnak. Szörnyűnek találom, hogy még egy
olyan rendezvényt is meghirdettek a közösségi oldalon, melyben meghívják az
embereket, hogy vegyenek részt Ábel rituális és nyilvános kivégzésén. Azt is
kérik a kitalálók, hogy a résztvevők vigyenek kötelet, botokat. Ezt több mint tizenhétezer
ember találja viccesnek. Tudom, hogy nem
igazából végeznék ki, de akkor is… Valami gond van az emberek fejében.
Miért
nem bántják a reklám készítőit? Ők felnőtt emberek, válaszolni is tudnak, meg
tudják magyarázni a bizonyítványukat. Sehol nem találtam őket szidó cikkeket.
Azon
is elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha az én kisfiam szerepelt volna egy ilyen
reklámban, és ennyien támadnák? Eszembe jutott volna egyáltalán, hogy
szerepeljen? Ha véletlenül igen, hogyan tudnám megvédeni? Kimennék-e az utcára
vele?
Hibáztak
a szülők? Ábel anyukájának és apukájának üzenem, hogy fiuk egy tündéri kisfiú.
Egy ártatlan lény. Aki sajnos nagyon korán megtapasztalja, hogy milyenek az
emberek. Hogy érzi majd magát, amikor megtudja, hogy hány ember kérte a
halálát? Megkérdezi majd egyszer a szüleit, hogy „De miért?”
Akinek
nincs gyereke, annak elmondanám, hogy a gyerekek ettől sokkal idegesítőbbek.
Naponta nem háromszor kérdezik meg nyervogva, hogy miért. Nem is mosolyogva.
Erre jó lesz felkészülni.
Köhögök.
Elmentem a gyógyszertárba. Nem jutott eszembe a Robitussin, ezért vettem egy
Fluimucilt. Szeretlek, Ábel!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése